Řád internetové služby www.parklot.cz
Tyto Podmínky užívání internetové služby Parklot.cz, dále jen „Řád“, stanoví pravidla fungování Služby a podmínky poskytování Zprostředkovatelských služeb Poskytovatelem.
Internetová služba dostupná na adrese www.parklot.cz je provozována společností Wakacje.pl S.A. se sídlem v Gdaňsku, al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk, zapsanou u Okresního soudu Gdańsk-Sever v Gdaňsku, VII. hospodářský úsek obchodního rejstříku pod číslem 0000315229, REGON 192058039, NIP 9570778385.
Řád je Uživatelům poskytován bezplatně prostřednictvím Služby v podobě, která umožňuje jeho stažení a uchování.
Uživatelé jsou povinni se před zahájením užívání Služby seznámit s Řádem a dodržovat jej.
Přijetí Řádu je dobrovolné, avšak nezbytné pro nákup a využívání Zprostředkovatelské služby poskytované Poskytovatelem.
Uživatel může ovlivnit pořadí zobrazení výsledků vyhledávání Nabídek nebo jejich viditelnost prostřednictvím dostupných kategorií řazení ve Službě.
Pořadí prezentovaných Nabídek ve výchozím zobrazení je automaticky aktualizováno první den každého měsíce a je určeno algoritmem, který představuje vážený průměr tří parametrů:
provize,
hodnocení zákazníků,
obsazenost, tj. četnost nákupu ve stejném období předchozího roku.
S výhradou odst. 7 výše je pořadí prezentovaných Nabídek ve Službě a výsledků vyhledávání, pokud více než jedna Nabídka splňuje kritéria zadaná Uživatelem, závislé mimo jiné na četnosti zobrazení, rezervací a nákupů dané Nabídky. Nabídka může být rovněž zvýrazněna, pokud je dostupná pouze ve Službě nebo je doporučena Uživateli či zaměstnanci Wakacje.pl.
Poskytovatel – subjekt poskytující Zprostředkovatelské služby, tj. Wakacje.pl S.A., vlastník internetové služby, se sídlem v Gdaňsku, al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk, zapsaný u Okresního soudu Gdańsk-Sever v Gdaňsku, VII. hospodářský úsek obchodního rejstříku pod číslem 0000315229, REGON 192058039, NIP 9570778385, e-mail: kontakt@parklot.cz.
Klient, Uživatel, Spotřebitel – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační jednotka bez právní subjektivity, které zákon přiznává právní způsobilost, jež má v úmyslu využít nebo využívá Zprostředkovatelské služby prostřednictvím vyplnění rezervačního formuláře.
Parkoviště – podnikatel, se kterým Wakacje.pl S.A. spolupracuje na základě samostatné smlouvy v oblasti nabídky a prodeje parkovacích služeb prostřednictvím Služby.
Partner – jiný podnikatel než Parkoviště, jehož nabídky a služby jsou dostupné k zakoupení ve Službě.
Nabídka – informace o parkovacích službách prezentované ve Službě, které představují výzvu k zakoupení.
Oznámení – elektronická zpráva zaslaná na e-mailovou adresu Klienta uvedenou při registraci nebo rezervaci ve Službě, obsahující určitou informaci.
Internetová stránka – hlavní stránka www.parklot.cz a její podstránky.
Služba – internetová služba provozovaná Poskytovatelem, poskytující Zprostředkovatelské služby, ve které mohou Klienti prostřednictvím internetu (elektronicky) využívat nabízené Zprostředkovatelské služby.
Parkovací služby – služby nabízené Klientům provozovateli Parkovišť, jejichž vyhledávání, rezervace a zakoupení probíhá prostřednictvím Služby. Rozsah parkovacích služeb nabízených daným Parkovištěm je vždy uveden ve Službě.
Doplňkové služby – služby nabízené Klientům provozovateli Parkovišť nebo Partnerem (např. pojištění, myčka), jejichž zakoupení je možné pouze při zakoupení parkovací služby.
Zprostředkovatelská služba – služba poskytovaná Wakacje.pl S.A. prostřednictvím Služby spočívající ve zprostředkování rezervace a nákupu parkovacích služeb od provozovatelů Parkovišť nebo zahrnující i zprostředkování platby za parkovací služby zakoupené prostřednictvím Služby.
Smlouva – smlouva uzavřená mezi Poskytovatelem a Klientem, jejímž předmětem je poskytování Zprostředkovatelské služby.
Zaměstnanec – zaměstnanec Wakacje.pl nebo subjekt jednající na zakázku, v dohodě nebo se souhlasem Wakacje.pl, poskytující telefonicky nebo e-mailem a na žádost Uživatele také poštou informace o službách, Nabídkách a doplňkových službách.
Hodnocení – subjektivní názor na parkoviště a parkovací služby, které Klient zakoupil prostřednictvím Služby, zveřejněný Uživatelem ve Službě. Hodnocení nejsou vytvářena Wakacje.pl, nýbrž jsou autorským sdělením Klienta.
Doporučené – status nabídky parkoviště prezentované ve Službě. Tento status se uděluje na základě následujících kritérií:
prodejní výsledky,
hodnocení Uživatelů,
míra stornování rezervací.
Poskytovatel v rámci Služby umožňuje seznámení se s Nabídkami a poskytuje služby vyhledávání, prezentace, prohlížení, řazení Nabídek, vysvětlování, rezervace a nákupu Nabídek a kontaktu s Partnery ohledně Nabídek.
Uživatel může přijímat marketingové a obchodní informace od Poskytovatele a obchodních partnerů, pokud s tím souhlasí v rámci používání Služby.
Služba umožňuje Uživatelům zveřejňování Hodnocení týkajících se parkovišť v souladu s §14 Řádu.
V rámci poskytovaných Služeb Poskytovatel zejména:
a) zveřejňuje ve Službě Nabídky od Parkovišť a Partnerů a zajišťuje možnost jejich vyhledávání, prohlížení a řazení podle různých kritérií,
b) prezentuje ceny Nabídek uvedené Parkovišti a Partnery,
c) umožňuje provedení rezervace a platby za Nabídku prostřednictvím online platebních systémů PayU S.A. nebo PayPro S.A.,
d) zprostředkovává uzavření Smlouvy,
e) radí a poskytuje individuální obchodní informace a Nabídky Uživatelům, kteří zaslali dotaz prostřednictvím e-mailu,
f) navazuje a udržuje kontakt za účelem poskytování informací o Nabídkách a podporuje Uživatele při realizaci uzavřených Smluv.
Používání Služby, včetně prohlížení Nabídek, vyžaduje, aby měl Uživatel:
a) koncové zařízení s přístupem k internetu,
b) internetový prohlížeč schopný zobrazovat HTML dokumenty a přijímat soubory cookies.
Uzavření Smluv navíc vyžaduje, aby měl Uživatel aktivní e-mailový účet.
Poskytovatel upozorňuje, že veřejný charakter internetu a používání Služby může být spojen s rizikem získání a změny dat Uživatelů neoprávněnými osobami. Proto by Uživatelé měli používat vhodná technická opatření ke snížení těchto rizik. Zejména by měli používat antivirové programy a programy chránící identitu osob využívajících internet.
Používání Služby je rovnocenné s přijetím Řádu.
Vzhledem k tomu, že k uzavření Smlouvy dochází bez současné fyzické přítomnosti obou stran, je k potvrzení projevu vůle Uživatele a uzavření Smlouvy nezbytný aktivní úkon Uživatele spočívající zejména v provedení platby a přijetí obchodních podmínek uvedených v Řádu.
Údaje uvedené Uživatelem v průběhu rezervace a při uzavírání Smlouvy musí být pravdivé. Odpovědnost za uvedení nesprávných údajů nese Uživatel.
Používání Služby Uživatelem v rozporu s Řádem a ohrožující bezpečnost ostatních Uživatelů může vést k zablokování Uživatele.
Uživatel se zavazuje:
a) používat Službu pouze způsobem, který nezpůsobuje obtíže jiným Uživatelům;
b) nezveřejňovat ani nepřeposílat ve Službě obsah, obrázky nebo odkazy na webové stránky porušující práva a oprávněné zájmy třetích osob, vyzývající k rasové, etnické, náboženské či kulturní nenávisti nebo propagující pornografii a násilí, jakož i jiný protiprávní obsah;
c) nepoužívat při užívání Služby nepravdivé údaje ani údaje jiných osob;
d) neprovádět činnosti směřující k zásahu do Služby, včetně narušení její bezpečnosti.
Uživatel hradí náklady na přístup k internetu.
Poskytovatel neodpovídá za obsah zveřejněný ve Službě Uživateli.
Poskytovatel neodpovídá za škody vzniklé v důsledku užívání Služby Uživateli v rozporu se zákonem nebo Řádem.
Poskytovatel neodpovídá za obsah umístěný na webových stránkách v jiných doménách, které nejsou jeho vlastnictvím, na něž jsou ve Službě umístěny odkazy.
Poskytovatel neodpovídá za škody vzniklé v důsledku jednání či opomenutí Uživatele, které znemožnilo poskytnutí Služby nebo uzavření Smlouvy, využití parkovací služby nebo doplňkové služby Partnera, při jejichž pořízení zprostředkoval, jako je například neseznámení se s poskytnutými informacemi či nereagování na pokusy o kontakt ze strany Poskytovatele.
Poskytovatel neodpovídá za použití údajů třetí osoby Uživatelem bez jejího souhlasu či vědomí.
Poskytovatel neodpovídá za nesprávnou funkci zařízení, operačního systému nebo prohlížeče Uživatele, ani jakýchkoli rozšíření, doplňků a programů nainstalovaných v operačním systému nebo prohlížeči Uživatele.
Poskytovatel odpovídá za řádné poskytnutí Zprostředkovatelské služby, včetně řádného fungování Služby. Poskytovatel však neodpovídá za řádné poskytnutí parkovacích služeb, včetně péče o vozidlo a případných škod souvisejících s parkovacími službami.
Odpovědnost za řádné poskytnutí parkovacích služeb nese provozovatel Parkoviště.
V případě, že Klient prostřednictvím Služby uhradil online platbu za rezervaci Parkoviště a Parkoviště neposkytlo parkovací službu, má Klient právo požadovat od Poskytovatele vrácení částky za rezervaci do 14 dnů od plánovaného data poskytnutí služby, tj. data příjezdu na parkoviště.
Poskytovatel vynakládá veškeré úsilí k zajištění nepřetržitého přístupu ke Zprostředkovatelské službě. Poskytovatel však neodpovídá za škody vzniklé z důvodu přerušení poskytování Služby po dobu nepřesahující 72 hodin z důvodů, jako je nesprávná funkce internetové služby, technická porucha či údržba.
Ke sjednání Smlouvy dochází po provedení platby Klientem.
Uživatel se může za účelem uzavření Smlouvy spojit také se Zaměstnancem.
Za účelem uzavření Smlouvy Klient prostřednictvím Služby:
a) vyhledá pro sebe vhodné Parkoviště;
b) určí jeho lokalitu a dobu, ve které jej chce využít;
c) seznámí se s podrobnostmi dané Nabídky kliknutím na hlavní fotografii Parkoviště;
d) může upravit dotaz změnou termínu a letiště;
e) může, pokud to vybraná Nabídka umožňuje, zvolit Doplňkové služby;
f) klikne na tlačítko „Rezervovat“ za účelem koupě parkovacích služeb;
g) vyplní rezervační formulář uvedením svého jména, příjmení, e-mailové adresy, počtu cestujících (včetně počtu dospělých a dětí) a telefonního čísla, poté rezervaci uhradí;
h) uvede, pokud to vybraná Nabídka vyžaduje, registrační značku vozidla a údaje o letu;
i) potvrdí seznámení s Řádem a Zásadami ochrany osobních údajů;
j) může udělit souhlas se zasíláním obchodních informací a se zpracováním uvedených osobních údajů pro marketingové účely.
Po dokončení nákupu parkovacích služeb obdrží Klient Oznámení potvrzující nákup parkovacích služeb spolu se souborem PDF k případnému vytištění a SMS zprávu.
Platbu lze provést způsobem uvedeným v §8 odst. 3 Řádu.
Poskytovatel a Zaměstnanci jsou oprávněni kontaktovat Uživatele za účelem předávání informací podstatných pro uzavření nebo plnění Smlouvy, včetně podpůrných kroků při realizaci Smlouvy. Není-li z dokumentů zaslaných Uživateli stanoveno jinak, Poskytovatel vystupuje jako zprostředkovatel, nikoli jako strana uzavírané Smlouvy.
V případě zjištění nesrovnalostí, chyb či opomenutí je Uživatel povinen bezodkladně po provedení plateb vyplývajících ze Smlouvy kontaktovat Poskytovatele a nahlásit nesprávnosti.
Používání Služby Klientem a nákup parkovacích služeb jejím prostřednictvím je bezplatný. Klient je však povinen uhradit cenu všech jím vybraných Služeb.
Cena jednotlivých parkovacích služeb je uvedena u příslušných Nabídek ve Službě.
Při nákupu Služeb prostřednictvím Služby je Klient povinen uhradit vybrané Služby prostřednictvím jednoho z online platebních systémů poskytovaných poskytovateli plateb PayU S.A. nebo PayPro S.A.
V případě odstoupení od Smlouvy se vrácení prostředků zaplacených Uživatelem provádí stejnou formou, jakou byla provedena platba.
Vrácení částky se provádí na tentýž účet, z něhož byla platba provedena, a to do 14 dnů od odstoupení či ukončení Smlouvy.
Klient může zrušit nebo změnit rezervaci bez nákladů až 24 hodin před začátkem rezervace. V takovém případě je vrácení platby realizováno do 14 dnů.
Pro zrušení nebo změnu rezervace může Klient zaslat e-mail na adresu uvedenou v §2 tohoto Řádu nejpozději 24 hodin před začátkem rezervace nebo využít formulář pro správu rezervace dostupný na stránce: https://www.parklot.cz/pl/zarzadzaj-rezerwacja/ zadáním čísla rezervace a e-mailové adresy definované v rezervaci.
V situaci, kdy Klient oznámí záměr zrušit rezervaci v době kratší než 24 hodin před začátkem rezervace nebo po jejím zahájení, bude zrušení provedeno bez vrácení platby.
Každý Klient má právo podat reklamaci.
Reklamace týkající se Služeb poskytovaných Poskytovatelem na základě Řádu může Uživatel zasílat na adresu: Wakacje.pl S.A., al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk nebo na e-mail: kontakt@parklot.cz.
Uživatel může podat reklamaci do 30 (slovy: třiceti) dnů od ukončení Služby, která byla předmětem Smlouvy. Reklamace, jejichž předmětem je nesprávné plnění smlouvy poskytovatelem služby (včetně pojišťovny či poskytovatele parkovací služby), je nutno podat do 30 (slovy: třiceti) dnů od ukončení rezervace.
Poskytovatel je příslušným subjektem k posouzení reklamací v rozsahu poskytovaných Zprostředkovatelských služeb, zejména procesu prodeje – správnosti a kvality obsluhy při prodeji parkovacích služeb a Doplňkových služeb dostupných v Nabídce a také poprodejní podpory.
Reklamace, jejichž předmětem je nesprávné plnění Smlouvy Partnerem nebo Parkovištěm, musí být směřovány přímo na příslušný subjekt, se kterým Uživatel uzavřel Smlouvu.
Reklamace uvedené v odst. 5 posuzuje Partner nebo příslušný poskytovatel reklamované služby dle svých pravidel.
Reklamace musí obsahovat:
a) identifikaci Uživatele (jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo),
b) číslo rezervace, které se reklamace týká,
c) popis výhrad,
d) případné přílohy dokumentující výhrady,
e) očekávané kroky nebo řešení.
Chybějící údaje uvedené v odst. 7 mohou prodloužit reklamační řízení, a v krajních případech znemožnit jeho řádné posouzení.
Služba vyvine veškeré úsilí, aby reklamace uvedené v odst. 3 byly vyřízeny bezodkladně, nejpozději do 14 (slovy: čtrnácti) dnů od obdržení reklamace Poskytovatelem.
Klient bude o výsledku reklamačního řízení informován stejným způsobem, jakým reklamaci podal.
Podání reklamace výše uvedeným způsobem neomezuje práva Uživatele na využití mimosoudního řešení sporů, včetně elektronické cesty prostřednictvím internetové platformy ODR Evropské unie dostupné na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Poskytovatel umožňuje kontakt se Zaměstnancem telefonicky a e-mailem.
Poskytovatel zpřístupňuje Uživatelům číslo uvedené ve Službě, dostupné 6 dní v týdnu: od pondělí do pátku 7:00–21:00 a v sobotu 7:00–15:00, na kterém Zaměstnanci odpoví na dotazy týkající se Služeb a Nabídek. Cena hovoru odpovídá tarifu poskytovatele telekomunikačních služeb, kterého Uživatel využívá.
Navázání kontaktu se Zaměstnancem je rovnocenné s přijetím Řádu.
Rozhovory s konzultanty jsou nahrávány. Záznamy mohou být použity pouze pro účely stanovené zákonem, včetně řešení sporných situací nebo zvyšování kvality poskytovaných služeb. Záznamy nebudou zpřístupněny, s výjimkou zákonem stanovených případů – nebo na výslovnou žádost účastníka hovoru – při zachování ochrany osobních údajů a citlivých informací, dle pravidel stanovených v samostatném dokumentu.
Zaměstnanec je oprávněn poskytovat informace týkající se obsahu zveřejněného ve Službě, souvisejícího s plněním Služeb a Nabídek.
V případě pochybností nebo rozporů mezi informacemi poskytnutými Zaměstnancem a Nabídkou uvedenou ve Službě, pokud Zaměstnanec neposkytne jednoznačné potvrzení, mají přednost informace uvedené ve Službě. Toto ustanovení nemění závazný charakter ujednání obsažených ve Smlouvě mezi Uživatelem a Partnerem.
Uživatel má právo požádat o potvrzení nebo ověření informací získaných od konzultanta na uvedený e-mail.
Kontaktní formulář obsahuje předdefinovanou možnost „Nahlášení nelegálního obsahu“.
Pro využití formuláře je Uživatel povinen uvést svou e-mailovou adresu, na kterou mu Poskytovatel zašle odpověď. Uvedení e-mailu není povinné, pokud se hlášení týká nelegálního obsahu v souvislosti se sexuálním vykořisťováním dětí, zneužíváním dětí k sexuálním účelům, dětskou pornografií či získáváním dětí k sexuálním účelům.
V hlášení nelegálního obsahu je Uživatel povinen uvést URL adresu stránky, na které se daný obsah nachází, a volitelně vysvětlit, proč jej považuje za nelegální.
Pro odeslání kontaktního formuláře Uživatel klikne na tlačítko „Odeslat hlášení“. Pokud chce Uživatel od využití formuláře odstoupit, klikne na tlačítko „Zrušit“.
V rámci poskytování Služby zprostředkování umožňuje Poskytovatel prostřednictvím Portálu Klientům rezervaci a nákup Parkovacích služeb na vybraném Parkovišti, ve dnech určených Klientem, a zavazuje Klienta k úhradě ceny stanovené Parkovištěm za poskytnutí Parkovací služby.
Okamžikem uzavření smlouvy o poskytnutí Služby zprostředkování je řádné vyplnění rezervačního formuláře dostupného v Portálu a následné kliknutí na tlačítko „Rezervovat“.
Smlouva dle odst. 2 trvá až do okamžiku poskytnutí Parkovací služby provozovatelem Parkoviště, do okamžiku zrušení rezervace Parkovací služby Klientem, nebo do okamžiku platného odstoupení Klienta od smlouvy o poskytnutí Parkovací služby či Služby zprostředkování.
Poskytovatel není vlastníkem ani provozovatelem Parkovišť. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí Parkovacích služeb jsou výhradně provozovatelé Parkovišť, kteří nabízejí své služby prostřednictvím Portálu, a Klienti, kteří je rezervují a hradí.
Rezervace a nákup Parkovacích služeb na vybraném Parkovišti znamená přijetí nabídky uzavřít příslušnou smlouvu s provozovatelem daného Parkoviště, včetně ceny za poskytnutí Parkovacích služeb a pravidel provozu daného Parkoviště.
V souladu s § 1829 občanského zákoníku má Klient, který je Spotřebitelem, právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu, a to ve lhůtě 14 dnů od jejího uzavření. O tomto kroku musí Klient neprodleně informovat Poskytovatele e-mailem na adresu uvedenou v §2 těchto Podmínek (např. kontakt@parklot.cz).
V případě uzavření pojistné smlouvy prostřednictvím Portálu má Pojistník – Spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o pojištění, jejíž pojistná doba činí alespoň 30 dnů, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne, kdy byl informován o uzavření smlouvy.
Služba zprostředkování je poskytována okamžitě po projevení vůle Klienta ji využít, tedy ještě před uplynutím lhůty pro odstoupení. Přímé poskytnutí Služby zprostředkování je možné pouze v případě, že Klient výslovně požádá o její poskytnutí před uplynutím lhůty pro odstoupení. V takovém případě Klient nemá právo od smlouvy odstoupit od okamžiku, kdy byla služba poskytnuta.
Neprodleně po uzavření smlouvy o poskytnutí Služby zprostředkování obdrží Klient potvrzovací e-mail od Poskytovatele a SMS zprávu s potvrzením rezervace.
Všechny Recenze jsou před zveřejněním ověřovány zaměstnanci Portálu z hlediska souladu s Podmínkami.
Pokud Recenze není v souladu s Podmínkami, nebude zveřejněna.
Recenze musí být pravdivé a nesmí uvádět v omyl.
Uživatel může napsat Recenzi až 24 hodin po ukončení Parkovací služby. V takovém případě mu bude zaslán e-mail s poděkováním za využití služeb Poskytovatele a s odkazem na napsání Recenze vybraného Parkoviště. Odkaz je aktivní po dobu 14 dnů od doručení e-mailu.
Uživatel si volí jazyk, ve kterém Recenzi píše.
Uživatel může zanechat recenzi bez komentáře, pouze ohodnotit parkoviště na stupnici od 1 do 5, kde 1 je nejnižší hodnocení a 5 nejvyšší.
Vložením Recenze Uživatel:
prohlašuje, že se seznámil s Podmínkami a zavazuje se je dodržovat, a je si vědom následků jejich porušení;
prohlašuje, že nese plnou odpovědnost za zveřejněný obsah a že má právo Recenzi zveřejnit;
uděluje Poskytovateli nevýhradní, bezúplatnou, územně i časově neomezenou licenci k Recenzi, zahrnující její zveřejnění, kopírování, šíření a užívání tak, aby k ní mohl mít přístup každý uživatel internetu, a zároveň uděluje souhlas k vytváření a využívání odvozených děl z Recenze za účelem její prezentace v Portálu.
Zakázáno je vkládání Recenzí obsahujících:
urážlivé výroky vůči osobám, institucím nebo subjektům;
nezákonný obsah, včetně podněcování k nenávisti, propagace násilí, výhrůžek, diskriminace, rasismu či pomluvy;
nepravdivé nebo zavádějící informace;
vulgarismy, obscénní či nevhodný obsah;
spam;
odkazy na externí webové stránky nebo reklamy;
technicky škodlivé prvky (např. viry).
Recenze se musí vztahovat pouze k Parkovišti, u jehož prezentace byla vložena. Recenze týkající se okolních objektů mohou být odstraněny.
Recenze je zveřejněna do 30 dnů od jejího vložení Uživatelem.
Fragment recenze, který nesouvisí s konkrétním parkovištěm, může být odstraněn. Na jeho místo bude vloženo „(...)“.
Recenze by měly vycházet ze skutečných událostí. Zveřejněný obsah by měl být rozvážný, promyšlený a odpovídat skutečnému stavu. Portál může odstranit Recenzi, u které existují odůvodněné pochybnosti o její pravosti či pravdivosti. Pokud Uživatel zanechá kontaktní kanál, může Portál nejprve kontaktovat autora Recenze za účelem vyjasnění odborných pochybností nebo částí porušujících ustanovení Podmínek.
V případě, že Portál obdrží informaci o nesouladu zveřejněné Recenze s pravidly těchto Podmínek, platnými právními předpisy České republiky či mezinárodními předpisy, nebo pokud Recenze představuje nekalou soutěž, porušuje etické zásady či dobré mravy, může ji kdykoliv odstranit.
Uživatel nemá možnost editovat již vloženou Recenzi.
Uživatel zveřejňuje Recenzi na vlastní odpovědnost. Portál nenese odpovědnost za obsah Recenzí ani za činnosti Uživatelů, za škody či nároky třetích osob způsobené zveřejněním Recenze.
Spotřebitelské recenze z Google jsou recenze, u kterých Parklot.cz nemůže potvrdit, zda pocházejí od osob, které skutečně využily hodnocenou službu.
Portál může, na výslovnou písemnou žádost Uživatele (e-mailem), přistoupit k odstranění Recenze z Portálu a nezapočítávat ji do průměrného hodnocení daného parkoviště.
Portál si vyhrazuje právo nezveřejnit Recenze, které jsou nečitelné (složené pouze ze znaků nebo náhodných řetězců písmen), obsahují osobní údaje, nebo jsou duplicitní (tj. jejich obsah je shodný s již zveřejněnou Recenzí z téže IP adresy nebo e-mailu).
Portál informuje autora Recenze e-mailem na adresu poskytnutou při rezervaci o zveřejnění, úpravě nebo zamítnutí Recenze.
Pokud Uživatel shledá, že jeho Recenze nebo její část byly odstraněny neoprávněně, může využít vnitřní systém řešení sporů dle §19.1 Podmínek.
Zveřejněné Recenze jsou dostupné v Portálu v sekci „Recenze“ u prezentace jednotlivých Nabídek.
Recenze starší než 5 let od data zveřejnění budou odstraněny.
Pravidla zveřejňování Recenzí v aktuálním znění, jak je popsáno v tomto odstavci, se vztahují na Recenze zveřejněné od 18.01.2024. Na Recenze zveřejněné před tímto datem se použijí ustanovení předchozí verze Podmínek, která jsou dostupná v Portálu.
§15 Osobní údaje
Osobní údaje, které Uživatel poskytuje společnosti Wakacje.pl v souvislosti s používáním Portálu, jsou shromažďovány a zpracovávány v souladu s platnými právními předpisy a v souladu s „Zásadami ochrany osobních údajů“, které jsou dostupné v samostatném veřejně přístupném dokumentu.
Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby v souladu s Řádem a obecně závaznými právními předpisy.
Poskytovatel se bude snažit zajistit, aby Služba fungovala nepřetržitě. Vyhrazuje si však právo na přerušení provozu Služby nezbytná pro aktualizaci údajů, odstranění případných chyb nebo provedení údržby. Poskytovatel se bude snažit, aby byla příslušná informace o přerušení poskytování Služby zveřejněna ve Službě. Poskytovatel se zavazuje, že celková doba přerušení poskytování Služeb nepřesáhne 12 hodin v kalendářním měsíci.
Uživatel je povinen používat Službu v souladu se zákonem a dobrými mravy, s ohledem na respektování osobnostních práv, autorských práv a práv duševního vlastnictví zveřejněných ve Službě a práv třetích osob, a také se zdržet poskytování protiprávního obsahu.
Všechny názvy, slovní a grafická označení, loga, ochranné známky a jiná označení zobrazená ve Službě podléhají právní ochraně, zejména dle předpisů autorského práva. Používání nebo nesprávné používání těchto označení nebo jakýchkoliv obsahových prvků neoprávněnými subjekty je přísně zakázáno.
Poskytovatel upozorňuje, že veškeré zprávy a materiály dostupné ve Službě (zejména grafiky, články, fotografie) jsou chráněny autorským právem v souladu s obecně závaznými právními předpisy. Uživatel je oprávněn je používat pouze v rámci dovoleného osobního užití. Jakékoli zpracování, zejména kopírování, modifikace, distribuce, rozmnožování, zpřístupňování a jiné formy využití materiálů a obsahu zveřejněného ve Službě nad rámec dovolený Řádem, je možné pouze na základě výslovného souhlasu ve formě samostatné písemné smlouvy uzavřené s Poskytovatelem.
Pokud Poskytovatel v rámci poskytovaných Služeb získá informace o porušení Řádu, jiných smluvních ustanovení nebo platných předpisů Uživatelem, je oprávněn přijmout opatření nezbytná k určení odpovědnosti Uživatele a případnému zahájení právních kroků. Poskytovatel může Uživatele předem informovat o situaci spolu s výzvou k okamžitému ukončení jednání a nápravě škody.
Newsletter je služba poskytovaná společností Wakacje.pl.
Služba Newsletter spočívá v zasílání informací, včetně obchodních informací, prostřednictvím mailingových seznamů na e-mailovou adresu uvedenou Uživatelem.
Využívání služby Newsletter je dobrovolné, časově neomezené a bezplatné.
Pro účely poskytování služby Newsletter získává Služba od Uživatele jeho e-mailovou adresu a rovněž zákonem vyžadované souhlasy.
Během používání Služby má Klient možnost přihlásit se k odběru Newsletteru, což je rovnocenné s udělením souhlasu k jeho bezplatnému zasílání.
Přihlášení k odběru Newsletteru spočívá v označení příslušného pole v procesu nákupu parkovací služby Klientem prostřednictvím internetové Služby.
Přihlášením k odběru Newsletteru Klient souhlasí se zasíláním reklam a obchodních informací ze strany Poskytovatele prostřednictvím internetové Služby na e-mailovou adresu uvedenou při registraci.
Klient má právo kdykoli zrušit odběr Newsletteru. Odběr lze odhlásit zasláním e-mailu na adresu Poskytovatele nebo na adresu: iodo@wakacje.pl.
Uživatel, který se domnívá, že obsah zveřejněný ve Službě je protiprávní nebo porušuje zásady společenského soužití – včetně podněcování k nenávisti, propagace násilí, obsahu obsahujícího hrozby, diskriminaci, rasismus, pomluvy, obscénnosti, pornografii či urážky – může podat bezplatné hlášení, zejména prostřednictvím e-mailu dsa@wakacje.pl nebo pomocí „Formuláře pro nahlášení nelegálního obsahu“ dostupného v patičce Služby.
Uživatel, který hlásí nelegální obsah, je povinen uvést následující údaje:
a) jméno a příjmení (s výjimkou hlášení týkajících se sexuálního vykořisťování dětí, zneužívání dětí k sexuálním účelům, dětské pornografie nebo získávání dětí k sexuálním účelům),
b) e-mailovou adresu (s výjimkou hlášení uvedených v písm. a),
c) URL adresu stránky, na které se nachází hlášený nelegální obsah.
Bezprostředně po podání hlášení informuje Wakacje.pl Uživatele, který uvedl svou e-mailovou adresu, o obdržení hlášení, a po jeho posouzení o svém rozhodnutí a jeho odůvodnění. Proti rozhodnutí Poskytovatele se může Uživatel odvolat do jednoho měsíce od jeho obdržení postupem podle §19 odst. 1 Řádu.
V případě, že hlášení bude nepřesné nebo neúplné, informuje Poskytovatel Uživatele o nutnosti doplnění hlášení. Poskytovatel si vyhrazuje právo neposuzovat nedoplněná hlášení.
Pokud Poskytovatel uzná hlášení za oprávněné, bude nelegální obsah odstraněn ze Služby.
Na základě zjištění, že ve Službě existuje protiprávní obsah nebo obsah porušující zásady společenského soužití, může Wakacje.pl vůči Uživateli, který takový obsah zveřejnil nebo podal neopodstatněná hlášení podle §18 odst. 1 Řádu, přijmout následující opatření:
a) zablokovat účet Uživatele a deaktivovat s ním spojený obsah na dobu 1 měsíce, 3 měsíců, 6 měsíců nebo 1 roku,
b) trvale zablokovat účet Uživatele a deaktivovat veškerý s ním spojený obsah,
c) zabránit Uživateli ve vytváření nových účtů ve Službě.
Wakacje.pl přijímá opatření uvedená v odst. 6 vždy s ohledem na závažnost, četnost a rozsah porušení. Při uplatňování a vymáhání omezení stanovených v Řádu jedná Poskytovatel s náležitou péčí, objektivně a přiměřeně a s ohledem na práva a oprávněné zájmy všech zúčastněných stran, včetně základních práv, jako je svoboda projevu, svoboda a pluralita médií, a dalších základních práv a svobod.
Za účelem monitorování obsahu zveřejněného ve Službě nepoužívá Poskytovatel nástroje založené na automatizovaném rozhodování.
Do jednoho měsíce ode dne, kdy Uživatel obdrží rozhodnutí Poskytovatele o přijatých opatřeních podle §18 odst. 6 Řádu, se může odvolat postupem stanoveným v §19 odst. 1 Řádu.
Veškeré spory mezi Poskytovatelem a Uživatelem budou řešeny především smírnou cestou. Za účelem odvolání proti rozhodnutí Poskytovatele podá Uživatel oznámení o jednání, která považuje za neslučitelná s Řádem, na adresu kontakt@parklot.cz.
Veškeré spory, které se nepodaří vyřešit smírně a které vzniknou na základě ustanovení Řádu nebo v souvislosti s používáním Služby, budou projednány příslušným obecným soudem.
Podrobné informace o možnostech využití mimosoudních metod řešení sporů a uplatňování nároků a o pravidlech přístupu k těmto postupům jsou dostupné v sídlech a na internetových stránkách okresních (městských) spotřebitelských ombudsmanů, společenských organizací, jejichž statutární činností je ochrana spotřebitelů, krajských inspektorátů obchodní inspekce a také na následujících internetových adresách Úřadu pro hospodářskou soutěž a ochranu spotřebitele (UOKiK):
Uživatel má zejména následující možnosti využití mimosoudních způsobů řešení sporů a uplatňování nároků:
a) má právo obrátit se na stálý rozhodčí soud pro spotřebitele, o kterém hovoří čl. 37 zákona ze dne 15. prosince 2000 o obchodní inspekci, s návrhem na řešení sporu,
b) má právo obrátit se na krajského inspektora obchodní inspekce podle čl. 36 téhož zákona s návrhem na zahájení mediačního řízení ve věci smírného vyřešení sporu.
Uživatel může také získat bezplatnou pomoc při řešení sporu prostřednictvím okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, jejímž statutárním úkolem je ochrana spotřebitelů (např. Federace spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů).
Uživatel může pro smírné řešení sporů rovněž využít evropskou internetovou platformu ODR, dostupnou na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§20 Kontakt
Dostupné způsoby kontaktu s Poskytovatelem:
e-mail: kontakt@parklot.cz;
korespondenční adresa: Wakacje.pl S.A., al. Grunwaldzka 413, 80-309 Gdańsk;
infolinka: 22 699 91 26 (Po–Pá 7:00–21:00, So 7:00–15:00).
S výhradou §21 odst. 2 může být Řád změněn v případě:
a) změny platných právních předpisů, které přímo vyžadují změnu Řádu,
b) změny funkcionality Služby, přičemž změny Řádu mají za cíl přizpůsobit jeho obsah funkcionalitám,
c) změny označení Poskytovatele,
d) zavedení nových nebo změny stávajících pravidel používání Služby.
Změna Řádu je účinná pouze do budoucna. Změna nezasahuje do práv nabytých Uživateli na základě verze Řádu před změnou a nemá vliv na rezervace provedené před vstupem změny v platnost ani na Smlouvy uzavřené před změnou.
Veškeré připomínky, dotazy, názory a návrhy týkající se fungování Služby a poskytovaných Služeb může Uživatel zasílat na e-mail: kontakt@parklot.cz.
Tento Řád je nedílnou součástí smlouvy o poskytování Zprostředkovatelské služby uzavřené mezi Poskytovatelem a Klientem.
Poskytovatel si vyhrazuje právo změnit tento Řád. Změna nastane zveřejněním nové verze na stránkách Služby a nebude mít vliv na Smlouvy o poskytování Zprostředkovatelských služeb uzavřené před zveřejněním.
Tato verze Řádu je aktuální a platí do odvolání.
Předchozí verze Řádu jsou dostupné ve Službě.
Kontaktním místem pro orgány členských států EU, Evropskou komisi a Radu pro digitální služby, jakož i pro Uživatele, je e-mailová adresa: dsa@wakacje.pl.
Poskytovatel má status velkého podniku ve smyslu zákona o předcházení nadměrným prodlevám v obchodních transakcích.